Monday, 28 January 2013

Laksamana Sunan !

 
 
 

 
hai ! sejak sekian lama tak update..harini anis update !
korang penah nampak or penah dengar novel novel kat atas ni ? okey series korang mesti beli !
anis pun boleh jatuh cinta kat laksama sunan ni tau ! Ya Allah sumpah best ! korang rugi kalau tak bace.. 
Laksamana Sunan ni sebenarnye gelaran bagi Saifuddin ..beliau orang kampung punggor yg lari bawa diri ke aceh kerana dihukum sebat oleh bapanya sendiri kerana difitnah oleh Orang Kaya Seman..kerana merajuk saifuddin membawa diri ke aceh...ketika di aceh beliau diselamatkan oleh Wali Sufi yg memerdekakan saifuddin ketika menjadi hamba . Wali sufi mendidik saifuddin mendekati Allah dan akhirnya saifuddin menjadi seorang pendekar terbilang yg sentiasa takut kepada Allah . kemudian gelaran sunan diberikan oleh wali sufi .Saifuddin memburu kejahatan yg diterajui oleh Taghut terlaknat.
nak tau cerita full ? beli lah novel bersiri yg sangat syokk ni ! anis nak masuk round ketiga baca tau !

Okey anis dah ceritakan sikit pasal biodata Laksamana Sunan !
series anis rase jeles dengan ratna sang ratu ! sebab dia dapat kahwin dengan saifuddin and anak diorang namanya Andika dan diberi gelaran Sunan Musafir yg akan mewarisi keris Nanggroe.


okey kenapa Laksamana Sunan takpernah ade dalam sejarah ?
mungkin sebab kehidupannya yg asik mengembara dari satu tempat ke satu tempat . itulah jawapannya kot
 


 
 
 
 

2 comments:

Nazdiana Juma'ad said...

NAK TANYE CKIT PASAL LAKSAMANA SUNAN NI!!! BETUL KE? KEWUJUDANNYA ATAU PUN CUMA MITOS???

Anis Lvince said...

@Nazdiana Juma'ad my mom kate, betul. cuma dia takde dalam sejarah sebab kehidupan dia yg asik merantau